healthy snacks

Ik denk dat we allemaal wel eens van die momenten hebben dat we zin hebben om drie volle koelkasten leeg te plunderen. Ik wel, tenminste. Nu ben ik de laatste tijd steeds meer bezig met wat op m’n gezondheid te letten, en dan is drie volle koelkasten leeg plunderen niet echt héél gezond. Daarom laat ik vandaag wat van mijn favoriete gezonde snacks zien 🙂

De eerste en waarschijnlijk ook gelijk mijn favoriet: deze ham wrap. De naam klinkt een beetje raar, ik weet niet hoe ik hem anders moet noemen. In het Engels is het turkey hummus wrap, ik denk dat ik het daar maar bij houd 😉 Ik gebruik trouwens altijd hummus, maar je kan ook een ander smeersel gebruiken, wat je zelf lekker vindt.

Benodigdheden: zo’n Mexicaanse tortilla – hummus – sla en/of rucola – ham – evt. groente naar keuze

Smeer een laagje hummus over de tortilla. Leg er 1 of 2 plakjes ham en de sla en/of rucola op. Daarna kun je, als je het lekker vindt, ook nog wat groente snijden en er op leggen. Ik gebruik meestal paprika, tomaat of avocado. Dan rol je de tortilla op, snijd hem eventueel nog in stukjes, en klaar! Zo simpel is het.

IMG_5737

Volgende snack: een smoothie! I love smoothies. Je wilt niet weten hoeveel ik er wekelijks maak… Dit recept vond ik een paar dagen geleden. Ik probeerde het uit and I loved it. Natuurlijk deel ik het recept ook even met jullie.

Benodigdheden: 250 g diepvries zomerfruit (te koop bij onder andere AH) – 500 ml amandeldrink – 4 el havermout – 50 g amandelen – 1 sinaasappel – 1 tl honing

Doe het zomerfruit, de amandeldrink, amandelen en havermout in de kom van een blender of keukenmachine en maal 1 minuut tot een gladde smoothie. Pers de sinaasappel uit boven de kom en breng op smaak met honing. Maal nog 30 seconden en verdeel de smoothie over 4 glazen. That’s it! Zoals je op de afbeelding is het ook een superleuk idee om het in een mason jar te doen. Maakt het ook Instagram-waardig 😉

cashew-strawberry_300

Laatste recept: cracker met cashewpasta en aardbeien! Ook van dit recept hou ik. Seriously, het is zo lekker. Het kan zijn dat je nog nooit van cashewpasta hebt gehoord.. het zijn gewoon gemalen cashewnoten 😉 Te koop bij Albert Heijn.

Benodigdheden: cracker – cashewpasta – aardbeien – halve el honing

Smeer een laag cashewpasta op de cracker. Smeer een andere laag (halve el) honing daarbovenop. Snijd de aardbeien in stukjes en leg deze erop. Super simpel, maar zoals ik al zei: zo lekker!

Dat was het dan alweer: mijn 3 favoriete gezonde snacks. Hoop dat jullie er iets aan hadden, vond het superleuk om deze blogpost te schrijven. Het was ook gelijk  een reminder om deze snacks weer een keertje te maken.

Liefs. X.

Geef een reactie

