selfie tips

Vandaag even een ander onderwerp dan normaal: selfies. Een heel normaal begrip tegenwoordig ūüėČ Ik denk dat bijna iedereen wel eens een keer een selfie heeft gemaakt. En 99% van alle ‘goedgelukte’ selfies zetten we ¬†op Instagram. Maar het is nu natuurlijk wel de bedoeling dat we er zo goed mogelijk op staan en dat de foto zo mooi mogelijk is bewerkt. Daarom laat ik jullie weten wat mijn beste¬†tips & tricks¬†zijn voor een mooie selfie.

welke-pony-past--gezicht2

Laten we beginnen met het maken van de foto zelf. Iets heel belangrijks is het goede licht vinden. Maak alsjeblieft nooit een foto in het donker of in kunstlicht. Zoek naar daglicht! Ga bijvoorbeeld overdag buiten of gewoon bij een raam staan. Het is zoveel mooier, en ook de kwaliteit gaat er hard op vooruit.

Over kwaliteit gesproken: let ook goed op de camera waar je de selfie mee maakt. Op zich heeft een iPhone of een Samsung tegenwoordig wel gewoon een goede camera. Toch raad ik aan om als je echt een goede, professionele camera hebt deze te gebruiken. Nu moet je niet speciaal voor je Instagram zo’n camera gaan kopen, maar als je er toch thuis een hebt liggen.. Je snapt wat ik bedoel. Een andere tip voor betere kwaliteit is het gebruiken van de buitencamera van je telefoon. Het is misschien nu wat moeilijker om jezelf goed in beeld te krijgen, maar de kwaliteit is beter dan je binnencamera.

Een andere, hele belangrijke tip: zoek je beste kanten op. Maak sowieso nooit een foto van onderen en ook niet te ver van boven, maar gewoon recht voor je. Verder kun je zelf in de spiegel je beste kanten wel opzoeken ūüėČ

Als je dan eenmaal je selfie hebt gemaakt, gaan we verder naar het bewerken. Ik vind de filters op Instagram niet zo mooi, dus ik gebruik meestal speciale apps. Picfx en VscoCam zijn aanraders. Bij Picfx gebruik ik meestal de filters PFX 5, PFX 15x & PFX 40 uit de categorie PFX Film. Maar van elke filter maar een beetje (dit kun je aanpassen) omdat ik het anders too much vind.

Bij de categorie Light kun je ook hele leuke licht effecten toepassen.

Als de foto niet vierkant is maar je hem er toch helemaal op wil zetten, kun je er witte randen omheen doen. Hiervoor kun je ook weer speciale apps gebruiken. Ik gebruik altijd InstaSquare.

En dan is de selfie klaar voor Instagram! (Of wat je er ook mee wil doen.)

Hoop dat jullie hier iets aan hadden!

Liefs. X.

Geef een reactie

