don’t even think about it – sarah mlynowski

M’n eerste échte blogpost: een boek review. Oké, misschien heeft dit niet echt met beauty of fashion te maken, maar ja. Het gaat over het boek don’t even think about it van Sarah Mlynowski.

cover44563-mediumfoto-1

Om een samenvatting te geven: het gaat over een ‘eigenlijk doodnormale’ klas. Totdat ze op een dag een griepprik krijgen. Althans, het zou een grieppriek moeten zijn, maar het heeft een heel andere uitwerking. Ineens kunnen de tieners uit klas 10B iedereens gedachten lezen. Je kunt misschien wel raden wat voor gevolgen dit heeft. Meer kan ik helaas niet over de samenvatting zeggen, omdat ik dan de leuke stukjes verklap :p

Mijn mening: zo’n leuk boek!! Het gedachtenlezen is natuurlijk niet realistisch, maar het wordt zo geschreven dat het eigenlijk wel realistisch lijkt. Dat vind ik echt knap gedaan. En als gevolg van het gedachtenlezen komen er ook andere onderwerpen aan het bod. Een meisje die met een andere jongen dan haar vriendje heeft gezoend, bijvoorbeeld.. wat ze na de ‘griepprik’ niet meer verborgen kan houden. Super smooth, maar toch wel geinig. Er komt ook een heel verlegen meisje in voor. Haar klasgenoten kunnen nu natuurlijk haar gedachten lezen en lachen zo nu en dan om wat grapjes die ze ‘denkt’. Hierdoor krijgt ze zelfvertrouwen en je merkt dat ze langzaamaan steeds minder verlegen en steeds zelfverzekerder wordt. Echt mooi om te lezen.

Misschien dat je Sarah Mlynowski’s andere succes Ten things we shouldn’t have done al hebt gelezen; deze vond ik al zo leuk. TTWSHD was nog net iets populairder dan don’t even think about it, maar desondanks vind ik de tweede ook echt een aanrader. Het kan zijn dat het je niet zo aanspreekt omdat het niet helemaal realistisch is, maar: het wordt niet heel erg overdreven of zo, dus het valt allemaal wel mee 🙂

Ik heb dit boek trouwens in het Engels gelezen. Ik vind dat altijd wel fijn, weet niet waarom. Is ook wel goed voor je Engels. Als je nou echt heel slecht ben in Engels snap ik dat je het niet heel erg waardeert, maar toch zou ik Engels lezen aanraden. Alhoewel ik geen Nederlandse versie kon vinden op bol.com, waar ik meestal m’n boeken bestel.

Hoop dat jullie deze eerste échte blogpost leuk vonden en er iets aan hebben!

Liefs. X

Geef een reactie

